mdmFacet
Apr May 2024 Jun
MoTuWeThFrSaSu
   1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Detailansicht

Detailansicht


Details

Europeana
Titel:Umgang mit religiöser Differenz im Kindergarten
Autor/Ersteller:Stockinger, H. (Helena)
Schlagwort:ÖFOS 2012, Practical theology
Schlagwort:ÖFOS 2012, Praktische Theologie
Schlagwort:ÖFOS 2012, Kinderforschung, Jugendforschung
Schlagwort:ÖFOS 2012, Child research, youth research
Schlagwort:ÖFOS 2012, Intercultural theology
Schlagwort:ÖFOS 2012, Interkulturelle Theologie
Schlagwort:ÖFOS 2012, Islam
Schlagwort:Age groups: children
Schlagwort:Religious groups: social & cultural aspects
Schlagwort:Religious issues & debates
Schlagwort:Social & cultural anthropology, ethnography
Schlagwort:Multicultural education
Schlagwort:Pre-school & kindergarten
Schlagwort:Personal & social issues: racism & multiculturalism (Children's / Teenage)
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, Austria
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, c 2010 to c 2020
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, For emergent readers (adult)
Schlagwort:Kindergarten, Differenz, Anerkennung, Religion, Bildungseinrichtung, Kultur, Vielfalt, differenzsensibel, safe space, Organisationsentwicklung
Schlagwort:kindergarten, diversity, difference, religion, culture, safe space, sensitivity, plurality, recognition, development of organizations
Beschreibung:Die ethnographische Studie widmet sich der Frage wie in einem Kindergarten in katholischer und islamischer Trägerschaft mit religiöser Differenz umgegangen wird und wie Kinder diese thematisieren. Die Ergebnisse verdeutlichen die Notwendigkeit eines sensiblen Umgangs mit religiöser Differenz. Um strukturelle Benachteiligungen zu reduzieren, folgen Überlegungen zur Entwicklung einer Kultur der Anerkennung in elementaren Bildungseinrichtungen, in der auch religiöser Differenz Raum gegeben wird.
Beschreibung:The qualitative research project was conducted in an Islamic and a Catholic kindergarten in Vienna. The research question was: How is religious education provided in a Catholic and an Islamic kindergarten in Vienna and how is religious diversity recognized? The results of the research project highlight the importance to be sensitive about religious differences.
Verleger:Waxmann
Datum:2017-10
Objekttyp:Text
Objekttyp:Text
Format:application/pdf
Format:2525598 bytes
Identifikationsnummer:https://e-book.fwf.ac.at/o:1247
Digitales Objekt - Webseite:https://e-book.fwf.ac.at/o:1247
Digitales Objekt - Thumbnail:https://fedora.https://e-book.fwf.ac.at/fedora/get/o:1247/bdef:Document/preview?box=480
Sprache:deu
Rechte:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Europeana Rechte:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Europeana Typ:Text
Information
OAI Archiv:FWF
OAI Sammlung:FWF
OAI Interne ID:FWF/INFOFEDORAOAIEBOOKFWFACATO1247
OAI Datum:2019-05-02T09:15:08Z

EU flag co-funded by the European Commission
Copyright © 2007/08 The DISMARC Consortium
No part of this website may be reproduced, in any form, or by any means, without prior written permission of the DISMARC Consortium.