mdmFacet
Apr May 2024 Jun
MoTuWeThFrSaSu
   1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

Detail

EuropeanaInformation 
Raw data [ X ]
<section name="raw">
    <SEQUENTIAL>
      <record key="001" att1="001" value="LIB909478909" att2="LIB909478909">001   LIB909478909</record>
      <field key="037" subkey="x">englisch</field>
      <field key="050" subkey="x">Forschungsbericht</field>
      <field key="076" subkey="">Politikwissenschaft</field>
      <field key="079" subkey="y">http://www.ihs.ac.at/publications/pol/pw_26.pdf</field>
      <field key="079" subkey="z">van Vught, Frans A., Policy Models and Policy Instruments in Higher Education (pdf)</field>
      <field key="100" subkey="">van Vught, Frans A.</field>
      <field key="100" subkey="b">Melchior, Josef (Pr.)</field>
      <field key="103" subkey="">Centre for Higher Education Policy Studies (CHEPS), University of Twente</field>
      <field key="331" subkey="">Policy Models and Policy Instruments in Higher Education</field>
      <field key="335" subkey="">The Effects of Governmental Policy-Making on the Innovative Behaviour of Higher Education Institutions</field>
      <field key="403" subkey="">1. Ed.</field>
      <field key="410" subkey="">Wien</field>
      <field key="412" subkey="">Institut für Höhere Studien</field>
      <field key="425" subkey="">1995, October</field>
      <field key="433" subkey="">46 pp.</field>
      <field key="451" subkey="">Institut für Höhere Studien; Reihe Politikwissenschaft; 26</field>
      <field key="461" subkey="">Political Science Series</field>
      <field key="517" subkey="c">from the Table of Contents: Introduction; Policy Models; Policy Models in Higher Education; Policy Instruments; The Study of</field>
      <field key="Inn" subkey="o">vation; Conclusion;</field>
      <field key="544" subkey="">IHSPW 26</field>
      <field key="720" subkey="">Regulation</field>
      <field key="720" subkey="">Governance</field>
      <field key="720" subkey="">Higher Education Policy</field>
      <field key="720" subkey="">Policy Models</field>
      <field key="720" subkey="">Policy Instruments</field>
      <field key="720" subkey="">Innovation</field>
      <field key="720" subkey="">Policy Analysis</field>
      <field key="750" subkey="">Zusammenfassung: Der Artikel stellt im ersten Teil die wichtigsten theoretischen Konzepte zur politischen Regulierung im Bereich</field>
      <field key="der" subkey="">Hochschulpolitik dar. Zuerst werden zwei grundlegende und allgemeine "Politikmodelle" analysiert, die dann für den Kontext</field>
      <field key="der" subkey="">Hochschulpolitik spezifiziert werden. Darüberhinaus wird ein Überblick über Politikinstrumente geboten, die zur Regulierung</field>
      <field key="des" subkey="">öffentlichen Sektors prinzipiell zur Verfügung stehen. Im zweiten Teil des Artikels werden die Politikmodelle und</field>
      <field key="-in" subkey="s">trumente im Hinblick auf ihre Fähigkeit untersucht, Innovationen im Hochschulbereich zu fördern.;</field>
      <field key="753" subkey="">Abstract: This article presents the major theoretical frameworks regarding governmental policy-making in the field of higher</field>
      <field key="edu" subkey="c">ation. It first discusses two basic and general "policy models", after which these models are specified for the policy</field>
      <field key="con" subkey="t">ext of higher education. In addition, an overview is presented of the various policy instruments that can be used by</field>
      <field key="gov" subkey="e">rnments with respect to public sector regulation. In the second part of this article the policy models and policy instruments</field>
      <field key="are" subkey="">evaluated from the perspective of their capacity to stimulate innovations in the field of higher education.;</field>
    </SEQUENTIAL>
  </section>
Servertime: 0.182 sec | Clienttime: sec