mdmFacet
Apr May 2024 Jun
MoTuWeThFrSaSu
   1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Detailansicht

Detailansicht


Details

Europeana
Titel:Musiklernwelten erkennen und gestalten
Autor/Ersteller:Ardila-Mantilla, N. (Natalia)
Schlagwort:ÖFOS 2002, Musikpädagogik
Schlagwort:ÖFOS 2002, Music education
Schlagwort:ÖFOS 2002, Musiksoziologie
Schlagwort:ÖFOS 2002, Music sociology
Schlagwort:ÖFOS 2002, Educational research
Schlagwort:ÖFOS 2002, Bildungsforschung
Schlagwort:Educational: Music
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, Austria
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, German
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, 21st century
Schlagwort:BIC Standard Subject Qualifiers, For emergent readers (adult)
Schlagwort:Musikpädagogik, Instrumentalpädagogik, Musikschule, Informelles Lernen, Qualitative Forschung, Grounded Theory
Schlagwort:Music education, Instrumental teaching, Music schools, Informal learning, Qualitative research, Grounded Theory
Beschreibung:Die Studie Musiklernwelten erkennen und gestalten untersuchte die musikalischen Vermittlungspraktiken und die musikpädagogischen Grundsätze von Musikschullehrkräften in Österreich. Die Untersuchung wurde als qualitative Vergleichsstudie nach der Grounded-Theory-Methodologie angelegt und verwendete das formale/informelle (Musik-)Lernen als sensibilisierendes Konzept. Auf dieser Basis wurde eine gegenstandsverankerte Theorie entwickelt, die die Musikschularbeit als das Erkennen und das (Mit-)Gestalten von Musiklernwelten definiert.
Beschreibung:The research project Recognizing, Acknowledging and Designing Music Learning Worlds studied the educational practices and the music education principles of music school teachers in Austria. The project was designed as a qualitative comparative study, based on the Grounded Theory method, and using formal/informal (music) learning as a sensitizing concept. The resulting grounded theory defines the work of teachers in music schools as the constant process of recognizing, acknowledging and designing music learning worlds.
Verleger:LIT Verlag GmbH & Co. KG
Datum:2016-12
Objekttyp:Text
Objekttyp:Text
Format:application/pdf
Format:5475990 bytes
Identifikationsnummer:o:952
Identifikationsnummer:https://e-book.fwf.ac.at/o:952
Digitales Objekt - Webseite:https://e-book.fwf.ac.at/o:952
Digitales Objekt - Thumbnail:https://fedora.o:952/bdef:Document/preview?box=480
Digitales Objekt - Thumbnail:https://fedora.https://e-book.fwf.ac.at/fedora/get/o:952/bdef:Document/preview?box=480
Sprache:deu
Rechte:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/at/
Europeana Rechte:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/at/
Europeana Typ:Text
Information
OAI Archiv:FWF
OAI Sammlung:FWF
OAI Interne ID:FWF/INFOFEDORAOAIEBOOKFWFACATO952
OAI Datum:2019-05-02T09:13:30Z

EU flag co-funded by the European Commission
Copyright © 2007/08 The DISMARC Consortium
No part of this website may be reproduced, in any form, or by any means, without prior written permission of the DISMARC Consortium.