Detail
Raw data [ X ]
<section name="raw"> <SEQUENTIAL> <record key="001" att1="001" value="152770" att2="152770">001 152770</record> <field key="037" subkey="x">englisch</field> <field key="050" subkey="x">Forschungsbericht</field> <field key="076" subkey="">Sozialwissenschaft</field> <field key="079" subkey="y">http://www.ihs.ac.at/publications/soc/rs63.pdf</field> <field key="079" subkey="z">Lassnigg, Lorenz, Indicators for Quality in VET (pdf)</field> <field key="100" subkey="">Lassnigg, Lorenz</field> <field key="103" subkey="">Institute for Advanced Studies</field> <field key="331" subkey="">Indicators for Quality in VET</field> <field key="335" subkey="">European experience</field> <field key="403" subkey="">1. Ed.</field> <field key="410" subkey="">Wien</field> <field key="412" subkey="">Institut für Höhere Studien</field> <field key="425" subkey="">2003, December</field> <field key="433" subkey="">143 pp.</field> <field key="451" subkey="">Institut für Höhere Studien; Reihe Soziologie; 63</field> <field key="451" subkey="h">Littig, Beate (Ed.) ; Stadler, Gertraud (Assoc. Ed.)</field> <field key="461" subkey="">Sociological Series</field> <field key="517" subkey="c">from the Table of Contents: Introduction; Quality; Indicators; Goals and objectives as a basis for quality indicators - main</field> <field key="dim" subkey="e">nsions; Indicators in use - a bottom-up approach; Systems of quality indicators for control and improvement; Issues of</field> <field key="imp" subkey="l">ementation; Conclusions; Annex;</field> <field key="542" subkey="">1605-8011</field> <field key="544" subkey="">IHSRS 63</field> <field key="720" subkey="">Policy Analyse</field> <field key="720" subkey="">Indikatoren</field> <field key="720" subkey="">Berufsbildung</field> <field key="720" subkey="">Qualitätssicherung</field> <field key="720" subkey="">Policy analysis</field> <field key="720" subkey="">Indicators</field> <field key="720" subkey="">Vocational education and training</field> <field key="720" subkey="">Quality assurance</field> <field key="750" subkey="">Zusammenfassung: Die Studie gibt einen Überblick zu Indikatoren über die Qualität der Berufsbildungssysteme und skizziert</field> <field key="wes" subkey="e">ntliche Bestimmungsstücke eines umfassenden Systems von Quälitätsindikatoren. Es wird die systemische und die</field> <field key="ins" subkey="t">itutionelle Ebene berücksichtigt und es wird eine "top down" Betrachtung (internationale Indikatorensysteme) und eine "bottom</field> <field key="up"" subkey="">Betrachtung (ausgewählte EU Mitgliedstaaten) eingenommen. Die Analyse beruht auf einem detaillierten Rahmenkonzept, das die</field> <field key="Stu" subkey="f">en des Implementationsprozesses (Kontext-Input-Prozess-Output-Ergebnis) und die drei Europäischen politischen Prioritäten</field> <field key="(Be" subkey="s">chäftigungsfähigkeit - "Matching" von Angebot und Nachfrage - Zugangsmöglichkeiten) berücksichtigt. Die Prioritäten werden</field> <field key="dur" subkey="c">h spezifische Dimensionen beschrieben (Kompetenzen - strukturelle Beschäftigungsmerkmale - Zielgruppen). Es wird zwischen</field> <field key="Ind" subkey="i">katoren zur Erfassung der Qualität der Politik und Bereitstellungsindikatoren unterschieden. Es gibt viele vergleichende</field> <field key="Ind" subkey="i">katoren zu den drei politischen Prioritäten, aber diese erfassen die wesentlichen Aspekte der Leistungen unzureichend.;</field> <field key="753" subkey="">Abstract: The study provides an overview of indicators about the quality of vocational education and training (VET), and outlines</field> <field key="bas" subkey="i">c determinants of a comprehensive system of quality indicators. It considers the systemic as well as the institutional level</field> <field key="and" subkey="">takes both a topdown (international frameworks of indicators) and a bottom-up perspective (practice in selected EU member</field> <field key="cou" subkey="n">tries). The analysis is based on a detailed framework, comprising the different stages of implementation</field> <field key="(in" subkey="p">ut-process-output-outcome and context) and the three European policy priorities (employability - matching of supply and</field> <field key="dem" subkey="a">nd - accessibility). Specific performance dimensions specify the priorities (competences - structural employment dimensions -</field> <field key="tar" subkey="g">et groups). A distinction is made between indicators to assess the quality of policy making and indicators to assess the</field> <field key="qua" subkey="l">ity of provision. There are several comparative indicators related to the policy priorities. However, they don't sufficiently</field> <field key="cov" subkey="e">r the key aspects of performance derived from European policy documents.;</field> </SEQUENTIAL> </section> Servertime: 0.746 sec | Clienttime:
sec
|