Detail
Raw data [ X ]
<section name="raw"> <SEQUENTIAL> <record key="001" att1="001" value="156470" att2="156470">001 156470</record> <field key="037" subkey="x">englisch</field> <field key="050" subkey="x">Forschungsbericht</field> <field key="076" subkey="">Sozialwissenschaft</field> <field key="079" subkey="y">http://www.ihs.ac.at/publications/soc/rs69.pdf</field> <field key="079" subkey="z">Datler, Georg - et al., What leads young people to identify with Europe? (pdf)</field> <field key="100" subkey="">Datler, Georg</field> <field key="103" subkey="">Institute for Advanced Studies</field> <field key="104" subkey="a">Wallace, Claire</field> <field key="107" subkey="">Institute for Advanced Studies</field> <field key="108" subkey="a">Spannring, Reingard</field> <field key="111" subkey="">Institute for Advanced Studies</field> <field key="331" subkey="">What leads young people to identify with Europe?</field> <field key="335" subkey="">An exploration of "exposure" to Europe and resources for identification among young Europeans</field> <field key="403" subkey="">1. Ed.</field> <field key="410" subkey="">Wien</field> <field key="412" subkey="">Institut für Höhere Studien</field> <field key="425" subkey="">2005, February</field> <field key="433" subkey="">19 pp.</field> <field key="451" subkey="">Institut für Höhere Studien; Reihe Soziologie; 69</field> <field key="451" subkey="h">Littig, Beate (Ed.) ; Stadler, Gertraud (Assoc. Ed.)</field> <field key="461" subkey="">Sociological Series</field> <field key="517" subkey="c">from the Table of Contents: Theoretical framework; Study design; Sources of identification with Europe: A regression model;</field> <field key="Res" subkey="u">lts; Conclusions;</field> <field key="542" subkey="">1605-8011</field> <field key="544" subkey="">IHSRS 69</field> <field key="720" subkey="">Identifikation mit Europa</field> <field key="720" subkey="">Europäische Identität</field> <field key="720" subkey="">Jugend</field> <field key="720" subkey="">Soziale Ungleichheit</field> <field key="720" subkey="">Identification with Europe</field> <field key="720" subkey="">European identity</field> <field key="720" subkey="">Youth</field> <field key="720" subkey="">Social inequality</field> <field key="750" subkey="">Zusammenfassung: Der Artikel untersucht die Ressourcen und Erfahrungen, die es jungen Menschen ermöglichen eine Identfikation mit</field> <field key="Eur" subkey="o">pa zu entwickeln. Berücksichtigt werden Reiseerfahrung, Migrationserfahrung und die Kenntnis europäischer Fremdsprachen als</field> <field key="Fak" subkey="t">oren von "Kontakt mit Europa" sowie die alltägliche face-to-face Diskussion politischer und sozialer Themen und das Ausmaß</field> <field key="des" subkey="">im Schulunterricht vermittelten Wissens über die EU als Aspekte der kognitiven Mobilisierung in Bezug auf Europa. Die</field> <field key="emp" subkey="i">rische Analyse zeigt, dass "Kontakt mit Europa" und kognitive Mobilisierung in Bezug auf Europa wichtige Voraussetzungen für</field> <field key="ein" subkey="e">Identifikation mit Europa darstellen. Daher kann die Identifikation mit Europa nicht getrennt von den Ressourcen behandelt</field> <field key="wer" subkey="d">en, die eine solche Identifikation erst möglich machen. Da diese Ressourcen ungleich verteilt sind, weist der Artikel auf den</field> <field key="Ste" subkey="l">lenwert hin, den Konzepte sozialer Ungleichheit für die Untersuchung der Identifikation mit Europa haben. Die Datengrundlage</field> <field key="bil" subkey="d">en standardisierte Interviews mit einer repräsentativen Stichprobe der 18-24 Jährigen in 10 europäischen Regionen: Bilbao,</field> <field key="Mad" subkey="r">id, Edinburgh, Manchester, Chemnitz, Bielefeld, Prag, Bratislava, Wien und Vorarlberg (N=3890), die im Zuge des von der</field> <field key="Eur" subkey="o">päischen Kommission im fünften Rahmenprogramm finanzierten multi-nationalen Forschungsprojekt "Orientation of Young Men and</field> <field key="Wom" subkey="e">n to Citizenship and European Identity" durchgeführt wurden.;</field> <field key="753" subkey="">Abstract: The paper explores the resources and experiences which allow young people to develop their identification with Europe.</field> <field key="We" subkey="t">ake into consideration mobility experience, migration experience and knowledge of foreign European languages as factors of</field> <field key=""ex" subkey="p">osure" to Europe and the everyday face-to-face discussion of political and social issues as well as learning about the EU at</field> <field key="sch" subkey="o">ol as aspects of cognitive mobilization towards Europe. Empirical evidence shows that "exposure" to Europe andcognitive</field> <field key="mob" subkey="i">lization towards Europe are important prerequisites for identification with Europe. Therefore identification with Europe</field> <field key="can" subkey="n">ot be treated separately from the resources that may induce the process of identification. As these resources are unequally</field> <field key="dis" subkey="t">ributed, the paper points to the importance of concepts of social inequality in understanding identification with Europe. The</field> <field key="pap" subkey="e">r draws upon sample surveys of young people between 18 and 24 carried out in 10 European regions: Bilbao, Madrid, Edinburgh,</field> <field key="Man" subkey="c">hester, Chemnitz, Bielefeld, Prague, Bratislava, Vorarlberg and Vienna (N=3890) in the course of the multi-national research</field> <field key="pro" subkey="j">ect "Orientations of Young Men and Women to Citizenship and European Identity", funded by the European Commission within its</field> <field key="5th" subkey="">Framework Programme.;</field> </SEQUENTIAL> </section> Servertime: 0.302 sec | Clienttime:
sec
|